Közlenmiş Patlıcanlı Köfte




Malzemeler :

♦ 4 adet Kemer patlıcan (ince)
♦ 300 gr. Orta yağlı Dana Kıyması
♦ 1ad. Orta boy kuru soğan (rendelenmiş)
♦ 2 Yemek kaşığı Galeta unu
♦ 2 Çay kaşığı Tuz
♦ 1 Çay kaşığı Karabiber
♦ 1 Çay kaşığı Kimyon
♦ 1 adet Yumurta

Yapılışı :

01 _ Patlıcanları yıkayın.
02 _ Teflon tavada veya fırında çok eritmeden közleyin.
03 _ Közlediğiniz patlıcanların sapını koparmadan dikkatlice soyun ve güzelce tuzlayın.
04 _ Patlıcan ve yumurtanın dışındaki tüm malzemeleri güzelce yoğurun.
05 _ İyice yoğurduğunuz köfte harcına yumurtayı da ekleyip biraz daha yoğurun.
06 _ Bir parça kıyma alarak temiz bir naylon poşetin üzerine yayın.
07 _ Yaydığınız kıymanın üzerine patlıcanı yerleştirin ve naylon poşeti patlıcanı saracak şekilde katlayın.
08 _ Hazırladığınız köfteleri mümkün ise kömür ateşinde veya teflon tavada pişirin ve yanında bir garnitür ile servis edin.

Not : .


Afiyet olsun.


5 yorum:

  1. Offff muhtesem bir köfte türü olmus Ayselcigim, ellerine emeklerine saglik, cok güzel aciklamali olmus, sevgiler....

    YanıtlaSil
  2. Gercekten muhtesem... En kisa zamanda ayni kofte yapacagim :)

    Yeni bloguma beklerim :)
    cupcakekokulumutfak.blogspot.com

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Ayselcim blogunu yeni keşfettim ve şnan bayıldım. Çok çok başarılısın tebrik ederim.Sevgilerimi gönderiyorum bana da beklerim!

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık ve mutlu yıllar

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar Aysel hanımcım,
    Bloğunuzu yeni keşfettim harika tarifleriniz var. Patlıcanın en güzel hali bu yemek :)
    Ellerinize sağlık, izlemeye aldım. Bana da beklerim http://fatoscatadlar.blogspot.com/
    Sevgiler...

    YanıtlaSil